السبت، 23 ديسمبر 2017

الشك ياحبيبى ... بقلم الشاعر / عبدالمنعم عدلى

ربما تحتوي الصورة على: ‏‏‏‏شخص أو أكثر‏، و‏أشخاص يقفون‏‏ و‏نشاطات في أماكن مفتوحة‏‏‏

الشك ياحبيبى
عبدالمنعم عدلى،،مصر
حبيبى
كل يوم أقابلك
بتأخذ منى جنب
وأتاريك متغير منى
أهو الشك ياحبيبى
أم غيرة قلبك على
دلوقت عرفت
ليه حبيبى متغير
لا..لا يامن كنت حبيبى
عشنا من الصبا
والحب بنا
وإنتظرت من العمر أرزله
وقاسيت المر وحدى
والأن
والأن يراودك الشك فى
لا ياحبيبى
الغدر مش طبع في
دأنا الحبيب
أنا الغرام
أنا إلهام الليالى
أنا صبر الأيام
ياحبيبى
راجع نفسك من تانى
فى حب الليالى
والشك فى
وإن كنت عايز ترحل
إرحل وأنا هنا
هسيبك للأيام
وقتها هترجع
وأقول لك إرجع
خلص الكلام
أنا أصبحت
فى عالم النسيان
فقد مضت الأيام
وطويت صفحات الزمان

بقلمى عبدالمنعم عدلى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

{{ سجال بعنوان الهجر }} ...بين الشاعر / إيهاب طه و الشاعرة / سماح نبيل

  {{ سجال  بعنوان الهجر }}  ...بين الشاعر /  إيهاب طه  و الشاعرة /  سماح نبيل   و الذي أقيم بمجلة نبض القلوب الالكترونية مساء يو...