الاثنين، 25 ديسمبر 2017

نعيش أغراب ... بقلم الشاعر / طارق عطية

نعيش أغراب

مش مقسوملي أعيش في الجنة
أعيش في النار

ليه طول عمري أنا إللي
استنى
وغيري أختار

قول للحزن ماتبعد عنا
كنت في حلم يادوب بتمنى
إن الطير على لحنك غنى
ياريته ما طار

مش مكتوب للقلب الفرحة
نصيبه عذاب

كان حلمي الفستان والطرحة
لقيته سراب

مش هحلم ولا ليا أماني
مش هرجع للوهم ده تاني
قول للحزن ياريت ينساني
نعيش أغراب

فيه ايه تاني مخبي زماني
غير إللي أنا فيه

لو مكتوب لي أعيش وحداني
رضيت أنا بيه

بس كرهت الليل وسمايا
الحلم إللي اختفى جوايا
هكسر كل قلم ومرايا
تحن إليه

بقلمي...طارق عطية

.....شعر غنائي......

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

{{ سجال بعنوان الهجر }} ...بين الشاعر / إيهاب طه و الشاعرة / سماح نبيل

  {{ سجال  بعنوان الهجر }}  ...بين الشاعر /  إيهاب طه  و الشاعرة /  سماح نبيل   و الذي أقيم بمجلة نبض القلوب الالكترونية مساء يو...