الاثنين، 25 ديسمبر 2017

ياتري بتعرف تنام.. ؟ ... بقلم / أريج الربيع

ربما تحتوي الصورة على: ‏‏شخص واحد‏، و‏‏‏نشاطات في أماكن مفتوحة‏ و‏ماء‏‏‏‏

ياتري بتعرف تنام.. ؟
طب لو تشوفني ف المنام..
هتقول لي إيه.. ؟
هتقول لي آسف ع اللي راح.
ولا آسف ع الجراح.
ولا هتيجي تكون بتبكي
ع الحنان وع البراح..
طب لما اجيك ف منام صالحني
لما اقوم إوعاك تسيبني
لما أزعل تعالي واجري.
لما أبكي هات كفوفك
قول لي أنا الأمان لخوفك.
قوللي آسف.
قول بحبك.
قول لي ليه.. ؟
ليه غدرت بقلبي بدري.
كان ف حبك سيل بيجري.
واما بعت بعت قلبك.
واما خنت. خنت نفسك.
أصل انا.........
انا ابقي نفسك.
بلقي روحي كتير ف همسك.
طب لو مجتش ف المنام.
ابقي روح فوق الغيوم
وقت ليل جمعنا يوم
وافتكر مكان قعودي.
لما غني معايا عودي
باسم حب غالي كان.
عمر تاني سرقته مني
وابقي ابكي فراقي ليلة
وافتكر أيام جميلة
كنت ملياها بحناني.
بس أقولك..
لا كفايه انا مش هقول
إعرف انت
إعرف ان عمري راح.
واعرف ان ملوش رجوع
اصلك انت عمر باقي
خبيته من غير دموع
بس ياخسارة القلوب
اللي ف هواها يدوب
بتبيعه من غير تمن
اصل حبك كان ضياع
اشتري فينا وباع
بس تعرف
مش غلطتك
غلطة اللي يحب واحد
معرفش يوم معني الوفاء.

#أريج

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

{{ سجال بعنوان الهجر }} ...بين الشاعر / إيهاب طه و الشاعرة / سماح نبيل

  {{ سجال  بعنوان الهجر }}  ...بين الشاعر /  إيهاب طه  و الشاعرة /  سماح نبيل   و الذي أقيم بمجلة نبض القلوب الالكترونية مساء يو...